Wednesday, April 15, 2009

Språkbruk

Jag försöker översätta de flesta artiklar vi lägger upp även till svenska, men jag gör det vanligtvis på ganska fri form, och försöker inte vara allt för exakt. Det är även med sånt här som det börjar märkas hur kass min svenska börjar vara, speciellt när jag inte varit hem på ett tag.

Men jag hoppas i alla fall att jag gör ett bättre jobb än Google Translator. Så här ville den översätta senaste artikeln från Brandy. :-)


Idag Henrik gjorde ett ansikte växt till en bricka ordet i en väns hus. Vi satt på golvet, Henrik på mitt knä, och han dök efter en leksak. Splat! höger på golvet. Han försökte vara modig, men smärtan vunnit. Han började gråta, tog tag i mig och höll om stram.

En trasig läpp gör det verkligen blöder mycket. : (Min vän fick honom några isbitar i en maska feeder (geni! Jag skulle inte tänkt på) och han älskade det. Hennes dotter ville ha en också! Efter vad som kändes som en timme, hans läppar slutade blödning. Det stora och svullen med tänderna skrapar på botten och tänder försänkningar på hans överläpp.

Tur för er, dessa bilder gör det inte rättvisa.

No comments:

Post a Comment